Eerste 12.000km geen kosten

Daarom koop je bij Carvendo. Je gaat zorgeloos de weg op en de eerste 12.000km heb je geen onderhoudskosten. Dat rijdt heerlijk ontspannen toch!

De eerste 12.000km geen onderhoudskosten
Altijd minimaal 12 maanden BOVAG-garantie
Indien nodig met haal- & brengservice

Zorgeloos op weg

Zorgeloos de weg op met onze 12.000km geen onderhoudskosten service. Dat betekent dat al je onderhoudskosten onder normale slijtage gedekt zijn. Ruitenwissers aan vervanging toe? Die vallen onder deze garantie. Lekt je auto ergens vloeistof, dan wordt dat oplost voor je! Kortom; een service waar je blij van wordt!

Wat is er gedekt?

De eerste 12.000km of de eerste 12 maanden zijn alle onderhoudskosten gedekt. En dit doen we ook:

We checken de auto van binnen en van buiten
De dealer maakt de auto rijklaar conform onze Carvendo checklist
Toch iets mis in de eerste 12.000km, lossen we op
Haal- en brengservice indien nodig
Ruitenvloeistof op? Helaas die moet je zelf bijvullen ;)

Wat betekent 12.000km geen onderhoudskosten?

Je hebt net een flink bedrag uitgegeven aan een nieuwe auto, en toch moet je binnen een paar maanden alweer extra geld uitgeven omdat er onderhoud of reparaties nodig zijn. En dat terwijl je een tweedehands auto met garantie hebt gekocht, of zelfs extra hebt betaald voor die garantie.

Als je bij ons een gebruikte auto koopt, overkomt jou dat niet. Wij garanderen samen met het autobedrijf dat je gedurende de eerste 12.000 kilometer of het eerste jaar na aankoop (net wat eerder komt)geen onverwachte kosten aan je auto hebt. Mocht dat toch gebeuren, dan wordt het opgelost. Ieder autobedrijf wat bij ons is aangesloten is verplicht eventuele problemen op te lossen. Dat is een van de redenen waarom het kopen van een tweedehands auto bij ons risicovrij is.

Een praktisch voorbeeld

Je koopt een prachtige stationwagen met 12 maanden garantie bij je lokale autodealer. Na 2 maanden en 5.000 kilometer begeeft echter de accu het. Je belt het autobedrijf waar je de auto hebt gekocht om deze kosteloos te laten vervangen — je hebt immers 12 maanden garantie, dus het zou je niets mogen kosten. Helaas blijkt het tegenovergestelde: in de garantievoorwaarden staat dat de garantie alleen geldt voor de motor en de versnellingsbak, niet voor de accu. Het vervangen kost je dus alsnog geld, ondanks de garantie.

Had je dezelfde stationwagen bij Carvendo gekocht, dan had je ook 12 maanden garantie gehad. Wij zouden je bovendien eerlijk hebben verteld dat de BOVAG-garantie niet op de accu van toepassing is. Maar omdat wij beloven dat je de eerste 12.000 kilometer of het eerste jaar geen kosten en geen zorgen hebt, dient het autobedrijf het probleem altijd op te lossen en wij staan daar voor garant.

Uitzonderingen

We moeten eerlijk zijn: er zijn situaties waarin de kosten niet niet gedekt worden:

  • Als je meer dan 12.000 kilometer hebt gereden of als de afleverdatum van de auto meer dan een jaar geleden is
  • Als het defect of de onderhoudsbehoefte is veroorzaakt door jouw handelen, bijvoorbeeld door overbelasting of onjuist gebruik van de auto, roekeloos rijgedrag of nalatigheid
  • Als het wordt gedekt door je autoverzekering, de BOVAG-garantie of de fabrieksgarantie
  • In geval van externe omstandigheden, zoals schade door water, hagel of storm, een slecht wegdek of een andere weggebruiker
  • Als er geen toestemming is gegeven voor de reparatie, het onderhoud of de wijziging (zoals tuning of verlagen) van de auto.

Waar kan ik terecht als ik toch onderhoud nodig heb?

In eerste instantie bel je altijd het leverende autobedrijf op. Deze gegevens heb je van ons ontvangen bij de aankoop. Zij zijn met ons overeengekomen, dat ze jouw conform onze voorwaarden altijd helpen. Kom je er met het het autobedrijf niet uit? Je kunt ons dan altijd bellen of een email sturen. Wij denken dan graag even met je mee hoe we ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk weer op weg bent. Soms kan dat zijn door je direct een afspraak te maken bij de lokale dealer bij jouw in de buurt en soms zal de auto toch even terug moeten naar het leverende autobedrijf. Uiteraard kunnen we in noodgevallen onze haal- en brengservice inzetten om het voor jou zo comfortabel mogelijk te maken.

Krijg ik kosteloos een leenauto als mijn auto onderhoud nodig heeft?

Dit zal in de meeste gevallen niet aan de orde zijn, tenzij het onderhoud langer dan 1 werkdag duurt. Uiteraard is het wel mogelijk om tegen betaling een leenauto in te zetten. De voorwaarden en tarieven zijn afhankelijk van het autobedrijf waar de auto onderhoud krijgt.

Wat als mijn auto na 12.000km een defect vertoond?

Na 12.000 kilometer ben je zelf verantwoordelijk voor alle reparatiekosten, tenzij je auto nog onder de BOVAG-garantie valt. In dat geval – en als het defect onder de garantievoorwaarden valt – worden de reparatiekosten (gedeeltelijk) vergoed. Onderhoudskosten vallen niet onder de BOVAG-garantie.

Heb je nog vragen?

We staan voor je klaar! Je kunt ons altijd even bellen of een whatsapp bericht sturen. Je bereikt ons op telefoonnummer 085-1074535