Altijd minimaal 12 maanden garantie

Daarom koop je bij Carvendo. Je gaat zorgeloos de weg op en de eerste 12 maanden heb je altijd BOVAG-garantie. Dat rijdt heerlijk ontspannen toch!

Altijd minimaal 12 maanden BOVAG-garantie
De eerste 12.000km geen onderhoudskosten
Indien nodig met haal- & brengservice

Zorgeloos rijden in een Carvendo occasion

Zorgeloos de weg op met de zekerheid van minimaal 12 maanden BOVAG-garantie in je achterzak. Dat rijdt toch extra lekker. Het betekent dat alle onderdelen die vallen onder de BOVAG-garantie  gedekt zijn. Elektrische raam defect? Valt onder garantie. Motorstoring? Gaan we oplossen voor je! Kortom; een service waar je blij van wordt!

Wat is er gedekt?

De eerste 12 maanden heb je recht op BOVAG-garantie. Lees hier meer over BOVAG garantie

We checken de auto van binnen en van buiten
De dealer maakt de auto rijklaar conform onze Carvendo checklist
Toch iets mis in de eerste 12 maanden, bel ons
Haal- en brengservice indien nodig
Ruitenvloeistof op? Helaas die moet je zelf bijvullen ;)

Wat betekent 12 maanden BOVAG-garantie

Als je net door onze chauffeur je nieuwe auto in ontvangst hebt genomen, wil je natuurlijk zolang mogelijk zorgeloos rijden. We helpen je daarbij door standaard 12 maanden BOVAG-garantie te bieden op iedere Carvendo auto. BOVAG-garantie dekt bijna alle defecten aan je auto waarvan je mag verwachten dat ze niet kapot horen te gaan.

Uitzonderingen

We moeten eerlijk zijn: er zijn situaties waarin we BOVAG-garantie niet dekt:

  • De garantie dekt geen normale slijtageonderdelen, zoals:
    • Banden
    • Remblokken, remschijven
    • Koppeling (bij normale slijtage)
    • Ruitenwissers
    • Accu (soms wel bij defect binnen korte tijd, maar vaak uitgesloten)
    • Lampen, zekeringen
    • Filters (olie-, lucht-, brandstoffilter)
    • Vloeistoffen (olie, koelvloeistof, ruitensproeiervloeistof, enz.)
  • Als het defect of de onderhoudsbehoefte is veroorzaakt door jouw handelen, bijvoorbeeld door overbelasting of onjuist gebruik van de auto, roekeloos rijgedrag of nalatigheid
  • In geval van externe omstandigheden, zoals schade door water, hagel of storm, een slecht wegdek of een andere weggebruiker
  • Als er geen toestemming is gegeven voor de reparatie, het onderhoud of de wijziging (zoals tuning of verlagen) van de auto.
  • De auto is gebruikt voor wedstrijd- of taxidoeleinden, tenzij anders afgesproken

Waar kan ik terecht als ik aanspraak wil maken op garantie?

De garantie wordt afgehandeld door het leverende autobedrijf. Je kunt dus in eerste instantie altijd bij het autobedrijf terecht. Kom je er niet uit? Dan kun je ons altijd bellen of een email sturen met je vraag voor garantie. Wij denken dan graag even met je mee hoe we ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk weer op weg bent. Soms kan dat zijn door je direct een afspraak te maken bij de lokale dealer bij jouw in de buurt en soms zal de auto toch even terug moeten naar het leverende autobedrijf. Uiteraard kunnen we in noodgevallen onze haal- en brengservice inzetten om het voor jou zo comfortabel mogelijk te maken.

Krijg ik kosteloos een leenauto bij garantie werkzaamheden?

Dit zal in de meeste gevallen niet aan de orde zijn, tenzij de werkzaamheden langer dan 1 werkdag duren. Uiteraard is het wel mogelijk om tegen betaling een leenauto in te zetten. De tarieven zijn afhankelijk van het autobedrijf waar de auto gerepareerd wordt.

Wat als mijn auto na 12 maanden een defect vertoond?

Na deze 12 maanden of 12.000 kilometer ben je zelf verantwoordelijk voor alle reparatiekosten, tenzij je auto nog onder de fabrieksgarantie valt. In dat geval – en als het defect onder de garantievoorwaarden valt – worden de reparatiekosten (gedeeltelijk) vergoed. Onderhoudskosten vallen niet onder de BOVAG-garantie.

Heb je nog vragen?

We staan voor je klaar! Je kunt ons altijd even bellen of een whatsapp bericht sturen. Je bereikt ons op telefoonnummer 085-1074535